Spotřebitelský televizor vs. průmyslový televizor

Televizní obrazovky určené pro domácnosti jsou k vidění všude. Pravděpodobně jste se také setkali s komerčními obrazovkami – ale příliš jste o tom nepřemýšleli. Pokud tedy chcete doplnit své obchodní prostory o digitální reklamu, umístěte televizní obrazovku do čekárny nebo odpočinkové místnosti, použijte televizory v pohostinských službách, jako jsou hotely a motely, nebo nainstalujte velkou obrazovku či dotykovou obrazovku do konferenční místnosti. Jaký je však rozdíl mezi obrazovkou určenou pro spotřebitele a komerční nebo profesionální obrazovkou? Jsou všechny komerční obrazovky stejné a jak vybrat tu nejlepší pro vaši firmu? To jsou některé z otázek, na které možná hledáte odpovědi. Podívejme se na ně. Pokud máte jakékoli dotazy, neváhejte se na nás obrátit a pomoci nám zjistit, jak můžeme nejlépe vyhovět vašim potřebám.

Rozdíly v používání

Nejprve se tedy podívejme na některé obecné rozdíly v používání. Spotřebitelský televizor je obvykle určen pouze ke sledování televize, konkrétně k tomu, abyste si jej mohli vzít domů a sledovat různé formáty zaměřené na spotřebitele, jako je TV, Blu-ray, streamovací služby atd. Tedy věci, které se běžně používají několik hodin denně, a to je asi tak všechno. Využití televizní obrazovky v komerčním prostředí se značně liší. Příkladem může být obrazovka umístěná ve vstupní hale nebo v čekárně k promítání různých televizních programů, digitální reklamy, nebo může sloužit jako orientační kiosek, zobrazovat jídelní lístek v restauraci, a to i v prostředí, kde může docházet k vyšším teplotám, většímu vystavení prachu, mastnotě atd. nebo může sloužit jako velká dotyková obrazovka používaná v konferenční místnosti. Provozní doba se může pohybovat od několika hodin denně až po 24 hodin denně, 365 dní v roce. Z tohoto důvodu existuje široká škála komerčních obrazovek pro různé typy použití; většina profesionálních obrazovek má poměrně dost rozdílů, proto se podívejme na některé klíčové rozdíly.

Záruka

Na obrazovky pro domácnost se vztahuje jasně definovaná záruka: spotřebitelské použití. To znamená, že záruka platí po určitou dobu (obvykle jeden rok) při běžném používání v domácnosti. Když se blíže podíváme na spotřebitelskou záruku, téměř vždy najdeme informaci, že se záruka vztahuje pouze na domácí použití. Někteří výrobci uvádějí, že „záruka je neplatná, pokud je výrobek používán ke komerčním účelům“, zatímco někteří výrobci uvádějí, že „na komerční účely se vztahuje 90denní záruka na díly a práci“. V každém případě, pokud se poohlížíte po obrazovce pro svou firmu, je třeba zvážit záruku. Na většinu komerčních obrazovek je obvykle poskytována tříletá záruka na díly a práci – u některých je dokonce pětiletá, u jiných jen dvouletá. Firmy a provozy často používají obrazovky určené pro domácnosti jen proto, že nevěděly, že existují komerční možnosti, nebo nevěděly, kde je hledat. Další rozdíl mezi spotřebitelskou a podnikatelskou zárukou spočívá v tom, že spotřebitelská záruka vyžaduje, aby bylo zboží předáno do servisu, zatímco podnikatelská záruka se pravděpodobně vztahuje na servis na místě. Komu by se ještě chtělo nosit 80″ nebo 90″ obrazovku na opravy, že? Opravář jednoduše přijede a postará se o servis nebo přepravu výrobku, pokud jej nelze opravit na místě.

Počáteční a dlouhodobé náklady

Při rozhodování o koupi je zásadním faktorem cena. V podnikovém sektoru se často používají spotřebitelské obrazovky, protože se předpokládá, že komerční obrazovka bude výrazně dražší, nebo z důvodu nedostatku informací o těchto možnostech. Je sice pravda, že komerční modely bývají dražší než televizory stejné velikosti určené pro domácnosti, ale existuje široké cenové rozpětí komerčních obrazovek, které se cenově blíží podobně velkým spotřebitelským obrazovkám, ale nabízejí lepší záruky, zatímco jiné se specifickými funkcemi mohou stát výrazně více. Kromě toho stojí za zvážení při výběru obrazovky náklady na vlastnictví v dlouhodobém horizontu. Pokud plánujete ponechat obrazovku na místě po dlouhou dobu, komerční obrazovka pravděpodobně vydrží déle než obrazovka pro domácnost, a proto bude z dlouhodobého hlediska levnější než spotřebitelský televizor (díky lepší kvalitě, odolnosti a dalším vlastnostem).

Vzhled obálky / jednotný estetický vzhled

Jednou z výhod komerčních zástěn je, že si zachovávají stejný kosmetický vzhled po několik let (což je výhodné v případě, že zástěny časem doplňujete), zatímco obytné modely se mění každý rok. Pokud neustále rozšiřujete počet obrazovek ve svém zařízení, můžete zachovat stejný vzhled a dojem, pokud se rozhodnete pro obrazovky komerční třídy.

Dalším rozdílem oproti komerčním obrazovkám je velikost a tvar rámu. „Kryt obrazovky se skládá z rámečku, který obepíná viditelnou část obrazovky a zakrývá její zadní stranu. Kryty na komerčních obrazovkách jsou zesílené, aby odolaly drsnějším prvkům při jejich používání. Například digitální nabídky jídel v restauracích musí odolávat vysokým teplotám a mastnotě, zatímco obrazovky na nádražích musí být odolné proti prachu.“ Komerční obrazovky se dodávají v různých velikostech rámů, od standardních rámů až po velmi úzké rámy určené pro použití na videostěnách. Čím tenčí rámeček, tím dražší obrazovka. Domácí televizní rámy jsou určeny spíše pro estetické účely a obecně nejsou vhodné pro firemní použití. Zatímco průmyslově navržené komerční obrazovky mají jednoduché, symetrické tvary a často nemají logo výrobce.

Jas displeje

Spotřebitelské obrazovky jsou obecně navrženy tak, aby správně fungovaly v podmínkách řízeného nebo nějakým způsobem kontrolovaného osvětlení. Jas obrazovky se udává v nittech nebo čtvercových kandelách (cd/m2).

Spotřebitelské televizory se obvykle pohybují v rozmezí 150-250 nitů, což je pro domácí použití dostačující. V podmínkách zvýšeného jasu, které se často vyskytují v komerčních nebo maloobchodních prostorách, je vyžadován vyšší jas. Komerční obrazovky dosahují jasu v závislosti na typu od 300 do 2000 nitů pro venkovní použití při plném slunečním světle.

Televizor nebo monitor?

Jaký je rozdíl mezi televizorem a monitorem? Stručně řečeno, televizor je vybaven tunerem pro příjem vysílání nebo kabelových stanic a vestavěnými reproduktory. Samotný monitor technicky vzato neobsahuje tuner – pouze zobrazuje signál z jednoho nebo více vstupů. Mnoho profesionálních monitorů však může mít vestavěný tuner nebo může být k dispozici jako doplněk. Stejně tak některé profesionální monitory nemají reproduktory, zatímco jiné je mohou mít zabudované nebo jako volitelný doplněk.

Funkce a příslušenství

Existuje mnoho dalších funkcí, které může profesionální obrazovka poskytnout, jako například:

  • Pro ovládání jsou určeny porty RS232 nebo Ethernet (ovládání Lan), které se běžně u spotřebitelských obrazovek nevyskytují, což umožňuje větší flexibilitu a přesnější ovládání funkcí obrazovky bez nutnosti dálkového ovládání. Usnadňují integraci do řízeného nebo automatizovaného systému.
  • Orientace – Spotřebitelské televizory jsou navrženy pouze pro formát na šířku, tedy pro způsob, jakým běžně sledujeme televizi v domácnosti. Při komerčním využití je však často nutná výšková orientace. Některé komerční obrazovky jsou navrženy pro použití v jakékoli orientaci – to znamená, že se správně ochlazují bez ohledu na to, v jaké orientaci jsou použity. Většina spotřebitelských záruk se nevztahuje na používání televizoru v orientaci na výšku.
  • Vestavěné plánování – kromě toho, že mají komerční obrazovky více možností ovládání než domácí televize, mají často vestavěné nebo externě řízené způsoby plánování zapínání a vypínání podle daného plánu.
  • Připojení – Domácí obrazovky jsou obvykle omezeny na HDMI a možná zastaralé kompozitní a komponentní video. Profesionální displeje mají obvykle více typů vstupů včetně HDMI, obrazových portů, DVI, VGA, komponentního a kompozitního rozhraní. Často jsou k dispozici také videovýstupy.
  • Synchronizace s počítačem – Domácí obrazovky jsou obvykle navrženy pro domácí formáty videa a mají omezené rozlišení počítače, což často ztěžuje nebo znemožňuje zobrazení obrazu. Profesionální obrazovky jsou navrženy tak, aby zvládaly širokou škálu rozlišení a podporovaly různé synchronizace, které umožňují správné umístění a přizpůsobení obrazu na obrazovce.
  • Stravovací a ubytovací služby – obrazovky určené pro stravovací a ubytovací služby mají specifické vlastnosti. Jsou proto vhodné zejména pro použití v hotelech, motelech, nemocnicích nebo jiných zařízeních, kde jsou požadované funkce podobné jako u běžného zákazníka, ale je vyžadována větší kontrola – například možnost uzamknout určité funkce nebo nastavení menu apod.
  • Povrchová úprava – Domovské obrazovky mají obvykle lesklý skleněný povrch, který je obvykle vhodný pro použití v domácnosti, kde není mnoho světel, oken a dalších potenciálních míst odrazu a oslnění. Oslnění v komerčním prostředí však může nejen rozptylovat, ale také bránit zobrazení důležitých informací. Komerční modely mají různé typy matných antireflexních povrchů, které zajišťují nejlepší možnou čitelnost a viditelnost obrazu.
  • Sloty pro přehrávače médií – komerční obrazovky často nabízejí sloty pro možnost připojení různých modulů PC nebo jsou vybaveny vestavěnými přehrávači digitálních médií.
  • Sklo displeje – samotný displej je také důležitým faktorem. Takové obrazovky mají často vylepšené skleněné součásti navržené pro dlouhé hodiny provozu s menší náchylností k problémům se zadržováním obrazu. „Kvalitní komerční modely používají sklo komerční kvality a skládají se z několika vrstev, což umožňuje dlouhé pracovní cykly 7/24/365.“
  • Držáky – komerční zástěny mají obvykle odnímatelné držáky, které usnadňují instalaci a montáž.
  • Vestavěný zesilovač pro reproduktory – přední komerční obrazovky mají často vestavěné zesilovače s reproduktorovými terminály, které skvěle fungují při připojení externích nebo stropních reproduktorů. Vynikajícím příkladem takového použití je malá konferenční místnost s nástěnnou obrazovkou s vestavěným zesilovačem, který šetří náklady a ušetří vás dalšího vybavení a umožňuje lepší kvalitu zvuku a celkové pokrytí.

Shrnutí – co vám tedy vyhovuje nejvíce?

Pokud si chcete pořídit obrazovku pro firmu, školu nebo jiné komerční využití, znalost rozdílů mezi obrazovkami pro spotřebitele a komerčními obrazovkami vám může z dlouhodobého hlediska ušetřit peníze. Robustnější konstrukce, sklo, lepší možnosti ovládání a prodloužená záruka vám poskytnou klid a zajistí, že vaše sdělení budou klienti vidět a slyšet po mnoho let. Pokud vám můžeme být dále nápomocni při identifikaci vašich potřeb a doporučení, neváhejte nás kontaktovat. Jsme tu pro vás!