Prodejci si neustále konkurují nejen mezi sebou, ale také s online prodejci. Snaží se také oslovit zběsilé zákazníky, kteří vyhledávají nabídky na svém chytrém telefonu, místo aby sledovali různé reklamy. Je tedy možné, aby prodejci v takové konkurenci uspěli? Jakou roli hraje informační panel při zvyšování spokojenosti zákazníků a zvyšování zisku z prodeje?

Udělejte z nakupování zážitek

Je nemožné dostat zákazníka od jeho chytrého telefonu, takže se o to ani nepokoušejte. Cílem prodejce by naopak mělo být pomoci zákazníkovi získat „zkušenost“ s produktem a pochopit jeho vlastnosti.

„Nemyslím si, že by se prodejci měli soustředit na to, jak dostat zákazníky od jejich mobilních zařízení. Zákazníci chodí do kamenných prodejen, protože si chtějí produkt osobně prohlédnout, vyzkoušet, prodiskutovat s prodejcem atd.,“ uvedl v rozhovoru manažer prodeje společnosti NEC Display Solutions. „Místo toho by se prodejci měli soustředit na vytvoření co nejlepšího zážitku pro zákazníka ve svém obchodě.“

Moezzi zdůraznil, že informační panel může „přimět zákazníka, aby si výrobek osahal, a poskytnout mu užitečné informace o výrobku, a tím získat jeho pozornost“. Pokud prodejce nemá prostor pro zobrazení takových informací, zákazníci obrátí svou pozornost k mobilním zařízením.

Přístrojová deska umožňuje prodejcům flexibilně měnit informace, a tím vytvářet celkově lepší zážitek.

„Dashboard jsme si vybrali především kvůli jeho flexibilitě a snadnému sdělování důležitých informací našim zákazníkům. Rádi se s vámi podělíme o informace o akcích, produktech, propagačních akcích a službách. Dashboard nám umožňuje pružně reagovat na změny a vytvářet dynamičtější obrázky a videa, která vyprávějí náš příběh,“ uvedl v rozhovoru Derek Gaskins, ředitel zákaznické podpory společnosti Rutter se sídlem v Pensylvánii.

Podpora prodeje

Každý koncový prodejce musí mít jasnou představu o tom, jak daná technologie krátkodobě či dlouhodobě zlepší prodej. Při správném použití je informační panel schopen „bodovat“ na obou frontách.

V krátkodobém horizontu

Přístrojová deska může přímo ovlivňovat zákazníky promítáním propagačních materiálů, které se v daném okamžiku zobrazují.

„Zobrazování reklamy prostřednictvím panelu zlepšuje prodej, protože obsah je poutavější než tradiční statické bannery a také je zde lepší příležitost přinést zákazníkovi mnohem více informací v čistém duchu,“ řekl Moezzi.

Prodejce může také pružně měnit obsah zpráv, což činí panel mnohem efektivnějším než klasická bannerová reklama, kde změna obsahu trvá určitou dobu. Uživatelé mohou při vytváření obsahu kreativně integrovat údaje o zákaznících.

„Velmi silným nástrojem, který může ovlivnit nákupní rozhodnutí, a tím podpořit prodej, je také přístrojová deska, která obsahuje externí datové zařízení pro zobrazení kontextově relevantního obsahu,“ řekl Moezzi.

Z dlouhodobého hlediska

Digitální reklama na billboardech může hrát roli i v širší marketingové strategii budování značky, vytváření obecné identity značky a zlepšování povědomí a loajality. K vybudování značky je třeba několika věcí, jako je hodnotná firemní kultura, silná reklama a silný příběh společnosti.

„Využitím těchto technik a integrací sociálních sítí se nabízí možnost získat loajalitu zákazníků, což se v dlouhodobém horizontu rovná zvýšení prodeje,“ dodal Moezzi.

Stejně důležité je budovat povědomí o značce, zejména pokud svůj obchod přestavujete nebo měníte jako Rutter’s. Gaskins upozornil, že společnost Rutter’s během přestavby vyvěsila informační billboardy, které byly dosud velmi úspěšné.

Věnujte pozornost zpětné vazbě od zákazníků

Informační panel je dynamický komunikační nástroj, ale pokud chtějí prodejci komunikovat efektivně, musí využívat jak interní, tak externí formy komunikace se zákazníky a zaměstnanci. Gaskins řekl: „Od zákazníků a zaměstnanců v prodejnách jsme získali skvělou zpětnou vazbu, takže si myslíme, že to byl skvělý krok.“ Tyto údaje lze získat sledováním reakcí zákazníků na přístrojové desce. Mají k němu přístup? Jak dlouho se u obrazovek zdržují? Provádějí s nimi interakci? Můžete také nastavit průzkum o celkové účinnosti komunikace a zjistit, zda se zákazník z billboardu dozvěděl o konkrétní akci. Pokud nejste v komunikaci efektivní vy, nebude efektivní ani informační panel!