Vzbuzuje váš digitální obsah zájem, nebo je pro čtenáře spíše nevýrazný? Studie společnosti Intel ukázala, že digitální obsah má o 400 procent více zobrazení než statický obsah panelů. Ne všechen digitální obsah je však stejný. Existuje nespočet digitálních komunikačních strategií a s rozvojem technologií se rozšiřují i možnosti obsahu. Před necelými deseti lety byl obsah převážně ve formě statických obrázků s malou nebo žádnou animací a obvykle v nízké kvalitě. Pokročilá technologie LED umožnila použití úžasných přechodů a animací. Díky těmto novým vymoženostem je obsah poutavý, interaktivní, živý a může být dokonce uměleckou formou.

Obsah a jeho kontext jsou důležité pro upoutání pozornosti a předání informací. Zde je několik obecných pravidel, která vám pomohou navrhnout efektivní digitální komunikaci:

Cíle

Cílem průvodce obsahem je navrhnout strategii a podpořit interakci. Stanovení cíle je prvním krokem při navrhování obsahu, protože pomůže řídit tok a směr přenosu informací.

Publikum

Velmi důležitou součástí tvorby digitálního obsahu je určení cílové skupiny. Obsah musí zaujmout cílové publikum, jinak ztratí své kouzlo. Některé cílové skupiny, jako jsou děti nebo zrakově postižení, potřebují jiný typ komunikační strategie a designového uspořádání.

Udržení pozornosti diváka

Podle většiny výzkumů mají marketéři na upoutání pozornosti zákazníka osm nebo méně sekund. Pokud chceme zákazníka zaujmout v tak krátkém čase, je důležité, aby se sdělení co nejlépe vizuálně zobrazilo a interpretovalo v prvních osmi sekundách.

Kontrast

Použijte co nejvíce barevných kontrastů, abyste dosáhli co nejlepší čitelnosti textu. Kontrast mezi popředím a pozadím je nejdůležitější, zejména pro dobrou čitelnost z jakékoli vzdálenosti. Pokud je barevný text na světlém pozadí, není takový kontrast příliš žádoucí; optimální je bílý text na tmavém pozadí. To čtenáři výrazně pomáhá a zajišťuje čitelnost písma i z větší vzdálenosti.

Písmo versus obrazy

Stejně jako barevný kontrast přitahuje pozornost a optimalizuje čitelnost, jednoduchost písma umožňuje čtenářům rychleji se přizpůsobit animacím a snáze pochopit sdělení. Písma Serif jsou považována za nejsnadněji čitelná. Pokud je to možné, používejte místo textu obrázky. Pokud lze některé body vizuálně zobrazit pomocí obrázků nebo ikon, nebojte se je použít. Vaše publikum okamžitě pochopí sdělení. Ikony mohou být obecné nebo specifické pro vaši značku.

Animace a přechody

Přechod mezi zprávami může divákům signalizovat, že se na obrazovce objeví něco nového. Přechody mezi zprávami dávají mozku přestávku na „dobití energie“ a připravují ho na vstřebávání dalších informací. Je to také skvělé, protože přechodový pohyb je pro oko diváka snadněji zachytitelný.

Uspořádání obsahu

Uspořádejte obsah logickým způsobem a optimalizujte rozvržení. V každém případě by text měl být nehybný, zatímco obrázky se mohou pohybovat. Zvažte umístění digitálního jídelního lístku s jednotlivými položkami na stejném místě jako cenové položky pro lepší čitelnost. V jiných částech obrazovky/menu však můžete použít různé obrázky potravin, které se budou měnit a upoutávat pozornost při různých nabídkách.

Digitální komunikace může obecně podpořit prodej a zvýšit interakci s diváky pouze tehdy, pokud je správně navržena. Nejasné sdělení může mít na zákazníka negativní vliv, což může ovlivnit jeho zájem. Naopak, jasný a cílený obsah může být velmi účinný a zvýšit zájem. Společnost Eclipse Digital provedla studii a zjistila, že při využití digitální komunikace se zákazníky se průměrný prodej zvýší o 3 až 5 procent. Průměrná zisková marže činí 2,5 až 3 procenta na transakci. Stejně tak si 29,5 % zákazníků myslí, že digitální komunikace ovlivnila jejich nákup.